1000 dni żywienia / Planowanie ciąży i ciąża / Ciąża

Rady na poranne mdłości

Wyjątkowy czas, jakim jest początek ciąży, przyćmiewają często poranne mdłości. Problem ten dotyka dwie na trzy kobiety w pierwszym trymestrze. U różnych kobiet sprawdzają się różne metody. Wybierz najlepszy sposób dla siebie.
Warto wiedzieć, że bez względu na nazwę mdłości mogą męczyć Cię nie tylko rano, lecz przez cały dzień! Miejmy nadzieję, że to Cię ominie, jeśli jednak źle się poczujesz, pocieszaj się myślą, że nudności powodowane są zwykle wysokim poziomem hormonów ciążowych we krwi i można je traktować jako oznakę zdrowej ciąży. 

Poranne wstawanie
Jeśli odczuwasz mdłości z samego rana, trzymaj przy łóżku zwykłe krakersy. Gdy przebudzisz się w nocy, zjedz kilka. Rano nie wyskakuj z łóżka zaraz po obudzeniu. Poleż sobie 15 minut, zanim wstaniesz,  zjedz krakersa lub kromkę pieczywa.

Zapachy
Zapachy też mogą wywoływać mdłości. Zwróć uwagę, które z nich działają tak na Ciebie. Unikaj miejsc, w których możesz je poczuć. W czasie gotowania włączaj wyciąg lub otwieraj okno w kuchni. Nieprzyjemne reakcje wywołują zwykle zapachy mięsa, ryb, drobiu, tłustych i ciężkich potraw, kawy, cebuli, czosnku i mocno pachnących przypraw.

Jedzenie i picie
Jedz, gdy masz na to ochotę. Wybieraj pokarmy, które – jak czujesz – najlepiej Ci posłużą. Wsłuchuj się w potrzeby organizmu. Nie rób długich przerw w jedzeniu. Mniej więcej co dwie godziny zrób sobie bogatą w białko przekąskę lub mały posiłek. Unikaj tłustych i pikantnych dań, bo mogą powodować one zgagę i mdłości. Herbata bezkofeinowa, np. miętowa lub imbirowa, może pomóc w walce z nudnościami.

Imbir
W zmaganiach z porannymi mdłościami pomaga imbir. Najlepszy jest imbir naturalny, nieprzetworzony. Możesz dodać go do herbaty albo sporządzić napój imbirowy. Znajdziesz go również w gotowych herbatkach, napojach i w kapsułkach.