1000 dni żywienia / Planowanie ciąży i ciąża / Planowanie ciąży

Zadbaj o właściwą masę ciała

Zarówno nadwaga, jak i niedowaga mogą utrudniać zajście w ciążę. Planując ciążę, warto zadbać więc o odpowiednią masę ciała.
Jeśli jest taka potrzeba, czas przed planowanym zajściem w ciążę warto przeznaczyć na powrót do figury. Nadwaga w czasie ciąży może doprowadzić bowiem do nadciśnienia, a nawet cukrzycy.

Zrzuć zbędne kilogramy
Zastanawiasz się, jak to zrobić? Staraj się jeść urozmaicone, zdrowe posiłki zawierające owoce, warzywa, kasze i pieczywo pełnoziarniste, produkty nabiałowe o niskiej zawartości tłuszczu, chude mięso i ryby. Ogranicz słodycze. Mogą stać się przyczyną zbędnych kilogramów, a ich wartość odżywcza jest znikoma.

Ruszaj się!
Przydałoby Ci  się trochę ruchu. Może plany na przyszłość będziecie omawiać z partnerem w czasie długich spacerów? Jeśli razem zdecydujecie się zmienić Wasze zwyczaje żywieniowe i zaczniecie ćwiczyć, będzie Wam łatwiej dotrzymać postanowienia. Warto – to wspaniała okazja, by przestawić się na zdrowy tryb życia, który w przyszłości przekażecie Waszemu dziecku.