1000 dni żywienia / Planowanie ciąży i ciąża / Planowanie ciąży

Przyszła mama potrzebuje wapnia

Jeśli myślisz o dziecku, powinnaś dostarczać organizmowi 1000 mg wapnia dziennie1. Dowiedz się, jak to zrobić.
Gdy myślimy o wapniu, natychmiast zaczynamy myśleć o mleku. Nic dziwnego. Picie mleka i spożywanie produktów mlecznych to najlepszy sposób na zapewnienie organizmowi odpowiedniej dawki wapnia każdego dnia.

Jakie produkty dostarczają wapnia?
Twoje dzienne potrzeby zaspokoją: 2 szklanki mleka, kubeczek jogurtu (około 180 g) i plasterek sera żółtego.
Wydaje Ci się, że to dużo? Dodawaj mleko i ser do gotowanych potraw. Rób sosy z dodatkiem sera, pij gorące kakao na mleku, dodawaj mleko do herbaty i kawy, jedz płatki na mleku, zabielaj zupy jogurtem naturalnym lub mlekiem.
Warto wybierać produkty z obniżoną zawartością tłuszczu. Mniejsza wartość kaloryczna przy takiej samej zawartości wapnia posłuży Twoim kościom… i talii!

1 „Normy żywienia dla populacji polskiej – nowelizacja”, Instytut Żywności i Żywienia 2012.