Jak rozpoznać, czy dziecko już się najadło? Skip to main content

Jak rozpoznać, czy dziecko już się najadło?

Jak rozpoznać, czy dziecko już się najadło?

Dziecko ma naturalne mechanizmy samokontroli łaknienia, których nie należy zaburzać. 
Twój maluch pokaże Ci, że chce więcej albo że ma już dosyć. Umiejętność odczytywania tych zachowań dziecka oraz odpowiednia reakcja rodzica/opiekuna nazywana jest wrażliwym lub reagującym karmieniem (responsive feeding). 

Gdy maluch chce więcej
Szeroko otwarte usta, kiedy zbliża się do nich łyżeczka – sygnalizują, że dziecko chce więcej jedzenia.

Gdy maluch ma już dosyć
Natomiast zamykanie ust, odwracanie głowy, zasłanianie ust rączką, zasypianie, grymaszenie podczas jedzenia, zwolnienie tempa przyjmowania pokarmu, zaprzestanie ssania, odpychanie łyżeczki, wypluwanie lub odmawianie wzięcia smoka – to znak, że Twoje dziecko już się najadło. 

Obowiązek informacyjny cookies:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zbieranie anonimowych danych statystycznych w celu usprawnienia działania witryny, a po uzyskaniu Twojej zgody, umożliwiają nam dokonywanie pomiarów i analiz korzystania z witryny (analityczne pliki cookie), dostosowywanie witryny do Twoich zainteresowań (personalizujące pliki cookie) oraz przedstawianie odpowiednich dla Ciebie informacji oraz reklam (pliki cookie do targetowania), w tym w ramach newslettera, powiadomień webpush, usługi retargetingu a także w celu oceny niektórych informacji o Tobie w ramach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych (w tym profilowanie).

Jeżeli chcesz zmodyfikować lub odwołać zgodę na zapisywanie plików cookies, możesz zrobić to w poniższej zakładce „Dostosuj ustawienia prywatności”, a także w ustawieniach przeglądarki.

W zakresie, w jakim pliki cookies będą zawierać Twoje dane osobowe, podstawą ich przetwarzania jest uzasadniony interes administratora danych (Fundacja Nutricia z siedzibą w Warszawie) - jakim jest potrzeba zapewnienia najwyższej jakości treści prezentowanych przez Fundacja Nutricia poprzez ich dostosowanie do preferencji użytkowników oraz marketing usług Fundacja Nutricia i jej partnerów Google LLC Heureka Huge Idea Sp. z o.o. Freshmail Sp. z o.o. Berry Fish Limited Poczta Polska TNT .

W każdej chwili możesz skontaktować się z nami - biuro@fundacjanutricia.pl lub dowiedzieć się więcej o naszej Polityce Prywatności i Cookies.