O 1000 dni

Powrót

Kiedy zacząć wprowadzać ryby do diety niemowlęcia?

Zgodnie ze schematem żywienia dzieci w 1. roku życia, wprowadzanie ryb można rozpocząć w 7. miesiącu życia dziecka.
Warto to robić. Ryby są cennym źródłem białka, witamin A i D, jodu oraz kwasów tłuszczowych omega-3. Są to składniki niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego, odpornościowego i krwionośnego. 

O czym warto pamiętać przy wprowadzaniu  ryb do diety

  • 10 gramów gotowanej ryby – obranej z ości i dokładnie zmielonej – można dodać do zupy jarzynowej lub przecieru i podawać dziecku w ramach posiłków uzupełniających 1-2 razy w tygodniu.
  • Pamiętaj, że na początku – tak jak każdy nowy produkt – ryby należy wprowadzać w małych porcjach, nie częściej niż raz w tygodniu, obserwując reakcje organizmu.
  • W sytuacji, gdy u dziecka stwierdzono alergię pokarmową, ryby należy wprowadzać ostrożnie i obserwować, czy po ich spożyciu nie występuje niepożądana reakcja.
  • Nawet niewielkie ilości ryb mają znaczenie w rozwoju tolerancji immunologicznej dzięki zawartości DHA, dlatego tak ważne jest ich podawanie.

Gdy dziecko nie chce jeść ryb
Podobnie jak wszelkie inne nowe smaki w diecie dziecka ryby mogą nie zostać zaakceptowane od razu. Co robić w takim wypadku? Nie poddawać się i ponawiać próby. Do pełnej akceptacji nowego smaku dziecko potrzebuje nawet kilkunastu degustacji. W tym czasie za cel można przyjąć podanie nawet niewielkiej ilości potrawy z rybą.

Przeczytaj też artykuł: Kwasy omega-3 w diecie dziecka.

Czy znalazłeś odpowiedź na swoje pytanie?
Jeśli nie zadaj pytanie ekspertowi.

Przeczytaj również

Chcesz regularnie otrzymywać porady dopasowane do wieku Twojego maluszka? Zapisz się do naszego newslettera!
Chcesz regularnie otrzymywać
porady dopasowane do wieku
Twojego maluszka?
Zapisz się do naszego newslettera!
Zapisz się