O 1000 dni

Powrót

Pamiętaj o witaminie D

Witamina D to składnik, który – obok wapnia – przyczynia się do budowy mocnych kości. A przy tym wzmacnia serce, a nawet zapobiega niektórym nowotworom.
Gdy planujesz ciążę, pamiętaj, że zaleca się codzienne przyjmowanie suplementów tej witaminy, by zapobiec niedoborom.

Witamina słońca
Witamina D nazywana jest często „witaminą słońca”, bo nasz organizm pod wpływem promieni słonecznych przekształca ją w formę aktywną. Jednak w naszych szerokościach geograficznych nasłonecznienie jest zbyt słabe, dlatego też skóra wytwarza zbyt mało tej cennej witaminy.
Na co dzień mamy niewiele okazji do spędzania czasu na słońcu i równocześnie zdajemy sobie sprawę z konieczności stosowania filtrów ochronnych. W efekcie nasze zapasy witaminy D są bardzo niskie, dlatego zaleca się codzienne przyjmowanie suplementów tej witaminy.

Pokarmy bogate w witaminę D
Witamina D występuje naturalnie w żywności. Najwięcej znajduje się jej w takich pokarmach, jak:

Jeśli jednak nie spożywasz regularnie żywności bogatej w witaminę D, Twój organizm może mieć jej za mało. Porozmawiaj więc z lekarzem o ewentualnym przyjmowaniu suplementów witaminy D.

Czy znalazłeś odpowiedź na swoje pytanie?
Jeśli nie zadaj pytanie ekspertowi.

Przeczytaj również

Chcesz regularnie otrzymywać porady dopasowane do wieku Twojego maluszka? Zapisz się do naszego newslettera!
Chcesz regularnie otrzymywać
porady dopasowane do wieku
Twojego maluszka?
Zapisz się do naszego newslettera!
Zapisz się