O 1000 dni

Powrót

Pamiętaj o żelazie i witaminie C

Witamina C i żelazo to ważne składniki odżywcze, które lubią chodzić w parze! Zadbaj, by odpowiednie produkty trafiły do Twojego menu już teraz i towarzyszyły Ci przez całą ciążę.
Żelazo odgrywa bardzo ważną rolę w czasie ciąży. Pamiętaj o nim zawsze, gdy wybierasz, co będziesz jadła, bo nie powinno Ci go zabraknąć. Staraj się też łączyć produkty bogate w witaminę C z pokarmami dostarczającymi żelaza. Napij się świeżo wyciśniętego soku i zjedz pełnoziarniste płatki zbożowe lub sałatkę ze szpinaku i pomidorów z omletem – to proste sposoby na zwiększenie wartości odżywczej posiłków.

Produkty bogate w żelazo
Włączaj do jadłospisu następujące pokarmy: chude czerwone mięso (wołowina, jagnięcina, wieprzowina), drób, tłuste ryby, jaja.
Inne, nie pochodzące od zwierząt produkty bogate w żelazo, to: płatki zbożowe wzbogacane w żelazo, groszek, fasola, soczewica, suszone owoce (śliwki, morele, rodzynki) i warzywa zielone, takie jak brukselka czy szpinak. Warto, by co najmniej jeden z wymienionych produktów był częścią każdego obiadu i kolacji.

Produkty bogate w witaminę C
Witamina C zwiększa wchłanianie żelaza, nie zapominaj więc o pokarmach dostarczających jej w dużych ilościach. Są to:

  • pomarańcze (a także świeżo wyciśnięty sok),
  • jagody,
  • kiwi,
  • pomidory,
  • ziemniaki,
  • zielone warzywa,
  • papryka.

Czy znalazłeś odpowiedź na swoje pytanie?
Jeśli nie zadaj pytanie ekspertowi.

Przeczytaj również

Chcesz regularnie otrzymywać porady dopasowane do wieku Twojego maluszka? Zapisz się do naszego newslettera!
Chcesz regularnie otrzymywać
porady dopasowane do wieku
Twojego maluszka?
Zapisz się do naszego newslettera!
Zapisz się