Narzędzia Pomiarowe

Kalkulator wapnia i witaminy D w diecie dziecka między 1. a 3. rokiem życia

Sprawdź ile witamin D i wapnia jest w diecie Twojego dziecka! Wybierz produkty które podałeś swojemu dziecku w ciągu jednego dnia. Sprawdź ile witamin D i wapnia jest w diecie Twojego dziecka! Wybierz produkty które podałeś swojemu dziecku w ciągu jednego dnia.

Witamina D w diecie Twojego dziecka

  • 1. Ryby są najlepszym źródłem witaminy D - dbaj o to, by Twoje dziecko jadło je regularnie co najmniej 2 razy w tygodniu.
  • 2. Aby zwiększyć zawartość witaminy D w diecie dziecka warto sięgać po produkty wzbogacane w tę witaminę takie, jak mleko modyfikowane oraz kaszki zbożowe dla dzieci.
  • 3. Dietę dziecka warto wzbogacić o żółtka jaj kurzch - są one źródłem witaminy D.

Wapń w diecie Twojego dziecka

  • 1. Zwaracaj uwagę, aby w diecie Twojego dziecka każdego dnia były co najmniej 3 porcje produktów mlecznych (w tym mleko modyfikowane) które są dobrym źródłem wapnia.
  • 2. Oprócz produktów mlecznych wapń zawierają także warzywa, na przykład: dynia, fasolka szparagowa oraz szpinak.
  • 3. Mleko i jogurt zawierają najwięcej wapnia ze wszystkich produktów - dbaj o to, by Twoje dziecko każdego dnia wypijało 2 szklanki mleka.

* produkty spożywcze dedykowane dla małych dzieci po 1. roku życia, mają różny dodatek wapnia i witaminy D. My proponujemy przykładową ilość tych składników.
Sprawdzając czy Twoje dziecko spożyło odpowiednią ilość witaminy D i wapnia, zwróć szczególną uwagę na ilość tych składników w produktach, które podajesz
swojemu dziecku. Taka informacja zawsze powinna być podana przez producenta na etykiecie.

** jeżeli przygotowujesz kaszkę bezmleczną na bazie mleka, koniecznie wprowadź odpowiednią ilość dodanego produktu.