O 1000 dni

Powrót

Płyny podczas rozszerzania diety

Nowe smaki w diecie dziecka

Gdy rozpoczynamy wprowadzanie do menu malucha pokarmów innych niż mleko pojawia się potrzeba dodatkowego podawania płynów. Najlepszym (po mleku mamy) płynem, który gasi pragnienie malucha jest woda. Uzupełnia zapotrzebowanie na płyny, nie zawiera dodatkowych kalorii i ma neutralny smak. Jeśli od początku przyzwyczaimy dziecko do picia wody, chętnie będzie po nią sięgało. Neutralny smak wody nie kształtuje też niepotrzebnie preferencji smakowych w kierunku smaku słodkiego. Pamiętajmy, że możemy zachęcić dzieci do picia wody dodając do niej różne pomysłowe dodatki – ale uwaga, nie słodkie!.

Przeczytaj także: Jak zachęcić dziecko do picia wody? oraz Woda – najlepszy napój od początku życia

Soki – nie do gaszenia pragnienia!

Gdy rozszerzamy menu malucha, i wprowadziliśmy już warzywa, w następnej kolejności możemy podać dziecku owoce lub soki przecierowe bez dodatku cukru. Pamiętajmy jednak, że nie służą one do ugaszenia pragnienia a tylko urozmaicają dietę. Sok przecierowy można podawać zamiennie z owocami – a jego ilość powinniśmy wliczyć do ogólnej ilości spożytych owoców. W ciągu dnia powinniśmy podawać dziecku nie więcej niż pół szklanki soku. Częstym błędem rodziców jest podawanie zbyt dużej ilości soczków, przez co dzieci mogą mieć mniejszy apetyt i nie chcieć jeść pełnowartościowych posiłków.

Jeśli mamy dostęp do świeżych owoców z pewnego źródła to lepiej wybierzmy owoce zamiast soków, ponieważ zawierają dużo cennego błonnika. Będą pysznym urozmaiceniem jadłospisu oraz dostarczą maluchowi więcej witamin i składników mineralnych.  

Czy znalazłeś odpowiedź na swoje pytanie?
Jeśli nie zadaj pytanie ekspertowi.

Przeczytaj również

Chcesz regularnie otrzymywać porady dopasowane do wieku Twojego maluszka? Zapisz się do naszego newslettera!
Chcesz regularnie otrzymywać
porady dopasowane do wieku
Twojego maluszka?
Zapisz się do naszego newslettera!
Zapisz się