O 1000 dni

Powrót

Suplementacja kwasu foliowego w ciąży

Aby dostarczyć rekomendowaną dawkę kwasu foliowego, czyli 400 μg, kobieta w ciąży musiałaby codziennie spożywać ok. 1 kg szpinaku. 
Dlatego zaleca się, by kobiety planujące ciążę przyjmowały suplementy kwasu foliowego, i to co najmniej 6 tygodni przed planowanym poczęciem dziecka oraz w trakcie ciąży – do końca drugiego trymestru. 

Ważna witamina
Kwas foliowy to witamina z grupy B, bardzo ważna dla kobiet przed poczęciem dziecka i w pierwszych miesiącach ciąży. Kwas foliowy jest niezbędny do rozwoju kręgosłupa i mózgu we wczesnym etapie ciąży. Przyszłe mamy mogą ograniczać ryzyko rozszczepu kręgosłupa u dziecka, przyjmując codziennie suplementy kwasu foliowego.
Jeśli przed zajściem w ciążę nie przyjmowałaś kwasu foliowego, zacznij suplementację jak najszybciej. 
By dostarczać organizmowi odpowiednich ilości tej ważnej witaminy z grupy B, powinnaś przyjmować codziennie dawkę 0,4 mg dziennie. Kobiety z otyłością (BMI>30) powinny przyjmować zwiększoną dawkę kwasu foliowego, ustaloną z lekarzem ginekologiem.

Kwas foliowy w diecie
Warto również zadbać o to, by w Twojej diecie znalazły się pokarmy zawierające kwas foliowy (foliany). Pokarmy dostarczające kwasu foliowego to m.in:

  • zielone warzywa liściaste (szpinak, brokuły, kapusta, brukselka),
  • niektóre owoce, zwłaszcza pomarańcze (a także świeżo wyciśnięty sok),
  • rośliny strączkowe (groszek, fasolka).

 

Czy znalazłeś odpowiedź na swoje pytanie?
Jeśli nie zadaj pytanie ekspertowi.

Przeczytaj również

Chcesz regularnie otrzymywać porady dopasowane do wieku Twojego maluszka? Zapisz się do naszego newslettera!
Chcesz regularnie otrzymywać
porady dopasowane do wieku
Twojego maluszka?
Zapisz się do naszego newslettera!
Zapisz się